Skip to main content

برنامه جهانی غذا کمک های غذایی خود را میان مردم میانمار که از خشونت ها می گریزند افزایش می دهد

برنامه جهانی غذا کمک های غذایی خود را میان مردم میانمار که از خشونت ها می گریزند افزایش می دهد
داکا- برنامه غذایی جهانی سازمان ملل متحد به نیازهای فوری غذایی ده ها هزار گرسنه که در فرار از خشونت و ناآرامی در ایالت راخین میانمار به منطقه کاکس بازار بنگلادش وارد می شوند پاسخ می دهد.
  • حدود 313،000 نفر از مرز میانمار به بنگلادش وارد شده اند.
  • از بیست و هفتم ماه آگوست سال جاری، WFP به بیش 68،800 نفر از کسانی که در پی یافتن مامن در اردوگاه شلوغی در منطقه کاکس بازار سکنی گزیده اند، بیسکوئیت های با انرژی غذایی بالا ارائه نموده است. همچنین بیش از 1000 نفر از زنان در مکان های مناسبی که توسط صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در نظر گرفته شده بود از این بیسکوئیت ها دریافت کردند.
  • حدود 77،600 نفر غذای گرم، کیچوری غذایی متشکل از برنج و عدس، در آشپزخانه های محلی که توسط سازمان غیر دولتی مبارزه با گرسنگی اداره می شود، دریافت کردند. برنج مورد نیاز از طرف برنامه جهانی غذا تامین می گردد. این آشپزخانه ها به تهیه غذا برای حدود 5300 نفر در روز همچنان به ارائه وعده های غذایی می پردازند.
  • برنامه جهانی غذا نگران سلامت زنان و کودکانی است که گرسنه از راه می رسند و یا از سوء تغذیه رنج می برند. حدود 3000 نفر از زنان باردار، زنانی که به تازگی وضع حمل کرده و کودکان زیر 5 سال وعده های غذایی مخصوصی متشکل از آرد گندم و سویا دریافت کرده اند.
  • در تاریخ 9 سپتامبر، برنامه جهانی غذا توزیع 25 کیلو برنج به خانواده های تازه از راه رسیده در اردوگاه های ثبت شده و غیر رسمی آغاز نمود. بیش از 11،800 خانوار یعنی حدود 60،000 نفر تا به حال برنج دریافت کرده اند.
  • WFP قصد دارد علاوه بر توزیع بیسکوییت های با انرژی غذایی بالا میزان 50 کیلو گرم برنج برای مدت 4 ماه میان خانواده های تازه از راه رسیده توزیع نماید.
  • حداقل بودجه مورد نیاز برنامه جهانی غذا برای افزایش میزان کمک ها  به مدت 4 ماه برای افرادی که به دنبال پناهگاه هستند 14.8 میلیون دلار است. بودجه برنامه ریزی شده شامل 10.3 میلیون دلار برای تامین برنج  و بیسکوئیت های با انرژی بالا برای جمعیت 300 هزار نفر، 3 میلیون دلار برای استمرار کمک ها به 106 هزار نفر که در حال حاضر در اردوگاه ها به سر می برند و نیز 1.5 میلیون دلار برای ارائه کمک های تغذیه ای برای زنان و کودکان می باشد.
  • در حال حاضر کشورهای دانمارک و استرالیا به ترتیب 3.2 میلیون دلار و 2.4 میلیون دلار از بودجه مورد نیاز WFP را تامین نموده اند.
  • برنامه جهانی غذا با 2 سازمان غیر دولتی محلی و نیز سازمان غیردولتی بین المللی "مبارزه با گرسنگی" همکاری دارد تا به توزیع غذا در اردوگا ه ها بپردازد. جمعیت هلال احمر ، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمک های مردمی به یاری نیازمندان شتافته اند.
  • ارائه کمک های غذایی به 34،000 پناهنده ساکن در اردوگاه های رسمی از طریق کوپن های الکترونیکی در اولویت WFP قرار دارد. سایر 72،500 نفر از پناهجویان بدون مدرک ساکن اردوگاه های غیر رسمی که پس از آخرین خشونت های اکتبر 2016 وارد بنگلادش شدند، برنج و حمایت های تغذیه ای دریافت می کنند.